نکات مهم پس از تزریق چربی به صورت

1) از آن جایی که مقدار قابل توجهی از چربی تزریق شده در طول مدت ۲ تا ۳ ماه جذب خواهد شد لذا معمولاً چربی به میزان بیشتر از نیاز تزریق می شود تا جبران جذب تدریجی بشود. لذا در طول ۱۰ روز اول صورت دفورمه و نازیبا خواهد بود.

2) ممکن است در روزهای اول یا حتی تا ۲ هفته صورت غیرقرینه باشد چون ممکن است تورم ناشی از تزریق در یک سمت بیشتر از سمت مقابل باشد.

3) برای کاهش ورم توصیه می شود به مدت ۳ تا ۵ شب اول حتماً هنگام خواب از یک بالش اضافه استفاده شود تا سر و صورت در موقعیت بالاتری قرار گیرد.

4) راه رفتن برای کاهش ورم صورت مفید بوده و برعکس خوابیدن در بستر باعث افزایش ورم صورت شما خواهد شد.

5) جهت تسریع در روند کاهش ورم لطفاً مصرف نمک خود را کنترل کنید.

6) چسب های روی گونه و زیر چشم را می توانید بعد از ۲-۳ روز زیر دوش بردارید.

7) گذاشتن کمپرس یخ روی مواضع تزریق در طول ۲ روز اول تا حدی در کاهش ورم کمک می کند ولی در گذاشتن یخ زیاده روی نکنید.

8) کشیدن سیگار و قلیان در طول ۲ هفته پس از تزریق چربی برای حیات سلول های تزریق شده بسیار مضر است.

9) انجام ماساژ با دست در طول ۲ هفته اول پس از تزریق چربی به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما پس از ۲ هفته اگر نقاط خاصی از صورت تورم بیشتری نسبت به مقابل دارند با هماهنگی من می توانید روی نقاط را ماساژ داده و روی آن ها فشار بیاورید.

10) خواهشمند است نقاط تزریق شده صورت را در معرض تابش نور شدید مستقیم آفتاب قرار ندهید و در صورت لزوم از ضدافتاب با spf بالاتر از ۲۰ استفاده کنید.

11) از آن جایی که حرکات صورت باعث تحرک سلول های چربی تزریق شده می شود بنابراین در روزهای اول از صحبت کردن طولانی و غیرضروری پرهیز کنید. کمتر بخندید و فقط لبخند بزنید.

12) از جویدن غذاهای سفت که نیاز به باز و بسته کردن زیاد دهان شما دارد در ۷۲ ساعت اول پرهیز کنید. غذاهای نرم میل کنید و اگر لب های شما هم تزریق شده است از نی استفاده نکنید و لب هایتان را غنچه نکنید.

13) در صورتی که لب هایتان تزریق شده است مرتباً لب ها را با پماد ویتامین آ چرب کنید.

14) اولین ویزیت حدود یک هفته بعد از عمل خواهد بود.

15) بغیر از کپسول سفالکسین به هیچ داروی دیگری نیاز ندارید. مصرف کپسول سفالکسین به مدت ۳ الی ۵ روز هر ۶ ساعت ۱ عدد توصیه می شود.

16) از آن جایی که گرسنگی به شدت برای سلول های چربی تزریق شده مضر است لذا از گرسنگی در طول ۲ هفته اول پرهیز کنید. استفاده از میان وعده های کربوهیدرات و شیرین در ساعت ۱۱ صبح و ۶ بعد ازظهر برای تغذیه بهتر سلول های چربی توصیه می شود.

17) به هیچ عنوان از داروهای چربی سوز یا داروهای لاغرکننده یا کاهش دهنده اشتها در طول هفته بعد از تزریق استفاده نکنید.

18) حتماً در طول ۲-۳ هفته پس از تزریق چربی روزانه دو عدد قرص مولتی ویتامین خارجی میل کنید. نتیجه نهایی تزریق معمولاً پس از ۲-۳ ماه حاصل می شود و چربی حفظ شده در صورت، در ۳ ماهگی معمولاً به صورت دائم ماندگار خواهد بود.

19) گاها برای اصلاح لاغری صورت نیاز به تزریق مجدد چربی وجود دارد که معمولا پس از گذشت حداقل ۶ الی ۸ ماه توصیه می شود.

استحمام پس از تزریق چربی به صورت

۲ یا ۳ روز پس از تزریق چربی به صورت می توان استحمام کرد. حمام کردن پس از تزریق چربی به صورت کاملا طبیعی است و هیچ ضرری ندارد. فقط زمان حمام کردن (در ماه اول پس از ترزیق چربی) طولانی نباشد و از آب خیلی گرم استفاده نکنید، بلکه از آب ولرم (تقریبا گرم) استفاده بفرمایید.

حمام کردن پس از تزریق چربی به صورت

 

خوابیدن پس از تزریق چربی به صورت

به مدت ۳ تا ۵ شب اول حتماً هنگام خواب از یک بالش اضافه استفاده شود تا سر و صورت در موقعیت بالاتری قرار گیرد. لطفا به مدت ۳ شب به پهلوها نخوابید تا چربی تزریق شده روی گونه ها جابجا نشود.

نحوه صحیح خوابیدن پس از تزریق چربی به صورت

ورزش پس از تزریق چربی به صورت

به مدت یک ماه از انجام حرکات ورزشی چربی سوز مثل تردمیل با دوچرخه ثابت پرهیز کنید. حرکات ورزشی آهسته و کوتاه مدت بلامانع است. طبعا یک الی دو ماه پس از تزریق می توانید ورزش های خود را شروع کنید.

ورزش کردن پس از تزریق چربی به صورت

شاد و سربلند باشید
دکتر شهریار یحیوی
جراح پلاستیک بینی و صورت