مرحله تکمیلی پروتکل ساکنین شهرستان ها

دوستان گرامی، پس از مطالعه کامل هشت مرحله اصلی پروتکل، لطفا نکات تکمیلی زیر را نیز مطالعه بفرمایید.

1آیا جراحی زیبایی بینی ریسک دارد؟
هنگامی که جراحی زیبایی بینی توسط پزشک ماهر و در بیمارستان (یا مرکز درمانی مجهز) انجام شود، یک جراحی بی خطر خواهد بود. جراحی در دست جراح ماهر و در یک مرکز مجهز بطور چشمگیری از عوارض احتمالی می کاهد.
2چه سنی برای جراحی زیبایی بینی مناسب است؟
خانم ها از سن 15 سالگی به بعد (با رضایت والدین) و آقایان از سن 17 سالگی به بعد می توانند جهت انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنند. البته بلوغ ذهنی و هدف از انجام جراحی زیبایی بینی در سنین پایین حائز اهمیت است و باید بررسی شود.
3دکتر شهریار یحیوی در کدام بیمارستان جراحی می کنند؟
اکثر جراحی ها در بیمارستان یاس سپید تهران (به علت حضور تیم بیهوشی با تجربه) انجام می شود. آدرس بیمارستان یاس سپید: تهران ، بلوار کشاورز ، خیابان عبدالله زاده ، کوچه اول.
4آیا مشاوره آنلاین برای جراحی زیبایی کفایت می کند؟
بله. در ابتدا مشاوره آنلاین برای بیماران خارجی انجام می شد و از آنجاکه نتایج بسیار مثبتی داشت، تصمیم گرفته شد برای برنامه ریزی بهتر و کاهش مشکلات رفت و آمد، برای مراجعین ساکن شهرستان نیز مشاوره آنلاین انجام شود و مشاوره حضوری یک روز قبل از عمل باشد. همچنین با انجام مشاوره آنلاین، می توانید نظر دکتر را پیش از مراجعه حضوری بدانید.
5آیا دکتر یحیوی طراحی عکس بعد از عمل (با کامپیوتر) را انجام می دهند؟
دکتر یحیوی طراحی عکس با کامپیوتر را تایید نمی کنند، زیرا تصاویر واقعی نیستند. به عقیده ایشان، فتوشاپ و تصویر کامپیوتری تفاوت بسیاری با غضروف بینی و جراحی واقعی دارد. ایشان همواره پیشنهاد می دهند خودتان را با موارد واقعی موجود در گالری سایت مقایسه کنید.
6دکتر یحیوی بینی را با چه روشی جراحی می کنند؟
دکتر یحیوی به روش بسته (Closed) جراحی می کنند. اما در موارد خاص که می تواند به علت انحراف یا عوامل دیگر باشد (حدود 1 درصد از جراحی ها)، اگر دکتر لازم بداند از روش جراحی باز (Open) استفاده می کند.
7معمولا چه مدت پس از جراحی، از بیمارستان ترخیص می شوم؟
به طور معمول حدود 2 الی 5 ساعت پس از جراحی زیبایی بینی، با نظر پرستار، شما از بیمارستان ترخیص خواهید شد.
8 آیا دکتر یحیوی از تامپون استفاده می کنند؟
بله. در اکثر قریب به اتفاق بیماران نوع خاصی از تامپون به نام تامپون سیلیکونی (دارای راه هوایی جهت تنفس) استفاده می شود که همزمان با برداشتن گچ بینی، این تامپون از داخل بینی خارج می شود.
9هتل را نزدیک بیمارستان یا نزدیک مطب رزرو کنم؟
پیشنهاد می شود به دلیل دسترسی سریعتر، هتل را نزدیک بیمارستان رزرو بفرمایید.
10لیست دارو هایی که باید تهیه کنم چیست؟
معمولاً داروها شامل این موارد هستند: ۲۰ عدد کپسول سفالکسین (هر ۶ ساعت ۱ عدد) و ۱۰ قرص استامینوفن کدئین دار (هر۶ ساعت ۱ عدد در صورت لزوم) و نیم لیتر سرم نمکی شستشو (جهت شستشوی داخل بینی) و پماد ویتامین آ چشمی (جهت چرب کردن داخل بینی) و قطره فنیل افرین (جهت بازکردن سوراخ های بینی)، 10 عدد گاز استریل، یک بسته گوش پاک کن (جهت چرب کردن داخل بینی)، 2 عدد چسب تری ام Micropore باریک، 2 عدد سرنگ (جهت شستشوی داخل بینی).
11برای روز مشاوره چطور برنامه ریزی کنم؟
عموما چند روز قبل از اینکه به تهران تشریف بیاورید، زمان مشاوره حضوری شما، توسط مسئول مربوط به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در روز اول با توجه به زمان تعیین شده، لطفا برای مشاوره حضوری به مطب تشریف بیاورید. شما می توانید نسبت به انجام عکاسی پزشکی قبل یا بعد از مشاوره حضوری اقدام بفرمایید. عکس ها به صورت الکترونیکی از آتلیه عکاسی به بیمارستان ارسال خواهد شد.
12برای روز جراحی چند نفر همراه خودم داشته باشم؟
با توجه به محدودیت فضای بیمارستانی، توصیه می کنیم بیش از یک همراه نداشته باشید.
13آیا قبل از جراحی بینی بایستی داروی خاصی استفاده کنم ؟
خیر، اما بهتر است هفت تا ده روز قبل از عمل، از ویتامین ث، به میزان یک گرم در روز، به صورت خوراکی استفاده کنید. (جهت کوتاه کردن دوره نقاهت و کبودی)
14 آیا پس از جراحی، برای پرواز به شهر خود نیاز به نامه اجازه پرواز دارم؟
اجازه پرواز پس از جراحی، کاملا به قوانین شرکت هواپیمایی (ایرلاین) بستگی دارد. بعضی از ایرلاین ها به طور کلی پس از جراحی اجازه پرواز نمی دهند اما بعضی ایرلاین ها با دریافت "نامه ی اجازه پرواز از سمت پزشک"، مجوز پرواز را صادر می کنند.
15به چند روز مرخصی از محل کار خود (در شهرستان) نیاز دارم؟
با احتساب روز مشاوره و روز جراحی، شما مجموعا به 4 الی 7 روز مرخصی از محل کار خود نیاز دارید.
16برای بینی با پوست چرب، باید دارویی مصرف کنم؟
اگر پوست بینی شما چرب است و ترشح چربی دارید و بعضی موارد پوست بینی براق می شود، باید راکوتان مصرف کنید. لطفا دستورالعمل لازم را حتما از مسئول مشاوره درخواست کنید. (مصرف راکوتان در خانم های متاهل خطرناک است و روی جنین تاثیر بسیار منفی دارد. لذا اگر قصد بارداری دارید، به هیچ وجه نباید استفاده کنید.)
17آیا می توانم از بیمه تکمیلی یا بیمه تامین اجتماعی استفاده کنم؟
تعداد محدودی از متقاضیان محترم جراحی بینی، پس از انجام جراحی بینی، تقاضای دریافت صورتحساب بیمه ای و پرونده درمانی (که در آن کلمه "زیبایی" لحاظ نشده باشد) را می کنند. متعاقب قرارداد بین بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی با اتحادیه بیمارستان های خصوصی (در ابتدای آذر 1399) ارائه هرگونه صورتحساب و یا خلاصه پرونده ی کذب پیگرد قانونی دارد و به هیچ عنوان مدیریت بیمارستان اجازه این کار را به ما نمی دهد. خواهشمند است اصرار نفرمایید. لازم به یادآوری است حتی بیمارانی که در حین عمل زیبایی، عمل انحراف بینی هم دارند، از این قانون مستثنی نیستند و بیمه ها هیچ هزینه ای را تقبل نخواهند کرد.
18آیا قبل از جراحی نیاز به استحمام دارم؟
بله، حتما شب قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام نمایید.
19از مصرف چه دارو هایی قبل از جراحی خودداری کنم؟
مصرف مسکن و یا قرص های ویتامین E و خصوصا آسپیرین قبل از جراحی، می تواند خونریزی حین جراحی را افزایش دهد، به همین دلیل لطفا از مصرف آن ها خودداری کنید. مصرف استامینوفن مجاز است.
20چه مدت قبل از جراحی خوردن و آشامیدن را متوقف کنم؟
حداقل 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی، خوردن و آشامیدن را کاملا متوقف کنید. بدیهی است عدم رعایت این نکته، منجر به تاخیر و یا حتی کنسل شدن عمل جراحی شما خواهد شد.
21چه مدارکی را روز عمل همراه داشته باشم؟
کلیه مدارک پزشکی از جمله جواب آزمایش خون و همچنین مدارک شخصی از جمله کارت ملی را، روز عمل همراه داشته باشید.
22آیا روز عمل به رضایت نامه والدین/همسر نیاز دارم؟
برای بیماران زیر 18 سال، حضور یکی از والدین جهت امضای برگه رضایت نامه در بیمارستان ضروری است. همچنین لازم به ذکر است حضور همسر و یا رضایت نامه کتبی از ایشان برای اعمال جراحی خانم های متاهل معمولا الزامی است. (جهت اطمینان خاطر از این بابت با پذیرش بیمارستان یاس سپید تماس بگیرید: 02188995769)
23آیا لاک ناخن برای عمل مشکلی دارد؟
انگشت اشاره دست چپ نباید لاک، ژلیش یا کاشت داشته باشد.