تاثیر فضای مجازی در انتخاب جراح پلاستیک

فضای مچازی و جراحی پلاستیک

یکی از سناریو های رایج در کلیه مطب های زیبایی این است که خانم یا آقا مراجعه می کنند و اظهار دارند علی رغم اینکه تمام پیج یا سایت را بررسی کرده بودند و کار های پزشک را مورد پسند قرار داده بودند ، ولی نتیجه دلخواه را بدست نیاوردند. علت این امر این است که در همه جای دنیا و در تمام صنوف، کالایی که می خواهد مورد پرزنت قرار بگیرد و در عرضه باشد، توقع بر این است که به بهترین کیفیت و به بهترین نحو عرضه گردد.

به طبع در پزشکی هم پزشکان از این امر مستثنی نیستند. در واقع پزشکی که می خواهد کار هایش را در پیج بگذارد، سعی می کند از زیباترین بیمارش استفاده کند، بیماری که آرایش مناسب داشته باشد و احتمالا ادیت های نورپردازی به روی عکس اعمال شود تا این کِیس تصویرش به بهترین نحو نمایش داده شود.

بیماری که این عکس ها را ملاحظه می کند و در صدد انجام جراحی زیبایی است، ممکن است سریع شیفته این عکس ها شود و پزشک دلخواه خود را انتخاب کند. اما واقعیت امر این است که توصیه من، دکتر شهریار یحیوی ، به عنوان جراحی که از سال 81 مشغول به این کار هستم این است که همه عزیزان باید از شبکه های مجازی به نحو صحیح استفاده کنند.

نحوه صحیح به چه صورت است؟

حتما بایستی سطح توقعات بیمار متناسب با خصوصیات فیزیکی بینی از لحاظ سختی/آسانی ، گوشتی/استخوانی بودن و توانایی جراح باشد و صرفا انتخاب پزشک بر اساس تصویر، شاید خیلی عاقلانه نباشد؛ یا بهتر بگوییم استفاده از تصویر به عنوان یک آیتم در کنار بقیه آیتم ها مثل مشاوره حضوری، رویت بقیه بیماران آن پزشک و تحقیقات دیگر باید صورت بگیرد.

در غیر این صورت اگر این ها رعایت نشوند باید شاهد آن باشیم که متاسفانه تعدادی از بیماران دچار سرخوردگی و ناراحتی شوند. در صورتی که اگر انتخاب پزشک با رعایت این اصل انجام شود، مطمئنا رضایتمندی بیمار بسیار بالاتر خواهد بود و این خواسته قلبی همه ماست.

یعنی همه ما دوست داریم لبخند به روی چهره بیمارانمان باشد تا خستگی از تنمان بیرون رفته و احساس رضایت کنیم.

به امید اینکه همه شما عزیزان از انجام جراحی زیبایی احساس رضایت و خرسندی نمایید.

دکتر شهریار یحیوی
جراح پلاستیک صورت

در ذیل ویدیو توضیحات دکتر شهریار یحیوی پیرامون تاثیر فضای مجازی در انتخاب جراح پلاستیک قابل مشاهده است.